7 dagen West Coast - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu 7 dagen West Coast - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu

7 dagen West Coast

Blijf op de hoogte en volg Sven

30 September 2014 | Australië, Exmouth

Hier zijn we weer!! Even een update van de laatste (internetloze) week in the middle of nowhere!! :)
Dag 1 (24/09): In de voormiddag hebben we onze campervan opgepikt en zijn we van Perth helemaal naar Kalbarri gereden. Eindelijk weg uit de stad, maar wel wasted bij aankomst ginder. Het begon wel stevig door te wegen na eerst enkele dagen voor vertrek goed ziek te worden (nauwelijks geslapen en blijven werken met koorts...) en dan de eerste dagen hier nauwelijks kunnen slapen door het lawaai in de hostel. Maar we hebben in Kalbarri wel van een mooie zonsondergang kunnen genieten! :)
Dag 2: In de voormiddag zijn we even in Kalbarri National Park gaan wandelen (lag op de weg) en weer een stevig stuk gereden tot Coral Bay. Daar zijn we eerst gaan pootjebaden in de Indische Oceaan (deed deugd na zo lang in die warme wagen te zitten!!!) en 's avonds rustig in de enige bar gaan zitten genieten van wat live muziek.
Dag 3: 's Morgens hebben we de laatste 150km naar Exmouth afgelegd, een whale trip en onze camping voor zondag geboekt. Dan zijn we Lingaloo National Park ingereden, onze (zeer kleine en rustige camping opgezocht, Ned's Camp) en in het visitor center onze snorkel gear gaan huren voor de komende 2 dagen. In de namiddag zijn we eventjes gaan proberen snorkelen in Lakeside, maar het water was er weer troebel dus wel wat teleurgesteld... Blijkbaar was het daar in april door hevige regenval vervuild geraakt (grote overstroming, was nog te zien aan de baan)... Op de camping hebben we dan bij valavond op enkele meters gestaan van enkele nieuwsgierige kangoeroe's, de max!!!! :)
Dag 4: goed uitgerust zijn we de ganse dag gaan snorkelen. Eerst in South Mandu, dan in Oyster Stacks en uiteindelijk in Turquoise Bay (doet zijn naam alle eer aan!!!). daar hebben we uiteindelijk 3 reef sharks gezien, 1 blue spotted manta ray en net voor het einde een zeeschildpad onder ons. Alles op foto!! :)
Dag 5: In de voormiddag zijn we in Mandu Mandu Gorge een 3km lange trail gaan wandelen. Wel eventjes over gedaan, was class 4, eerst in een rivierbedding op keien en dan bergop en bergaf zoals de geiten. En geiten zaten er, lol, gekke beesten op de rotsen en maar niet naar beneden vallen!!! :p Eens op de camping in Exmouth konden we gelukkig in zoet water zwemmen, eindelijk al dat zout uit ons haar dat stijf stond van het zout, lol :p Bij valavond hebben we dan die whale tour gedaan op de zee en we hebben er effectief ook veel gezien en er zijn jumpen, machtig zicht!!!! :)
Dag 6: Deze dag zijn we om 6u vertrokken (jepjep, met den donker dodo en met de zonsopgang opstaan, het gaat!!) en zijn we in 1 ruk een dikke 900km teruggereden om te overnachten in Port Denison (Dongara).
Dag 7: Vandaag zijn we rustig teruggereden naar Perth. Onderweg even gekuierd in een groot winkelcomplex in Joondalup, dan laaaaaaaaaaaaang gezocht achter ne carwash en moeten wachten op een bende johnny's tot we eindelijk onze van konden wassen (zag rood ipv wit). Vannacht slapen we nog 1x in The Shiralee in Perth en morgen stappen we op de trein (Indian Pacific) naar Adelaide.
En nu iets eten want mijn eetlust is overduidelijk terug, jeeeej!!! :)

• 30 September 2014 - 23:24

Eveltje:

Beestige boel :-) blij dat je geniet van zoveel moois!