Cairns & Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu Cairns & Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu

Cairns & Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg Sven

16 November 2014 | Australië, Port Douglas

Hoog tijd om een dikke week later de draad terug op te pikken op 6/11. We zijn toen in de voormiddag van Melbourne naar Cairns gevlogen. De 3u lange vlucht was lang genoeg voor iemand met lange benen, help zeg, mijn benen sliepen al van net na het opstijgen! En onderweg hebben we ook nog een hoop turbulentie gehad. Maar we zijn er geraakt :) Voor de verandering moesten we het uur nog eens aanpassen (1u terug) want in Queensland doen ze niet mee me het zomeruur. Dat maakt dat er nu 9u tijdsverschil is met thuis (waar het ondertussen winteruur is). Na een ritje met de airport shuttle bus hebben we ingecheckt in het hostel (The Northern Greenhouse). Dit is echt een van de beste hostels waar we al gelogeerd hebben! Zeer proper, goed onderhouden, alle praktische voorzieningen voor backpackers (ze hebben er echt over nagedacht, ook over kleine praktische details) en de bedden zijn GROOT, jeej, eindelijk niet meer diagonaal slapen in te korte bedden :)

Het toeval wou dat op dat ogenblik ook 2 Israelis zaten waarmee we een paar weken eerder op een 3 daagse safar mee geweest zijn in Kakadu national park (Darwin). Zeer leuk om hun terug te zien op een plaats enkele duizenden kilometers verder! De 2 dagen erna (vrijdag en zaterdag) hebben we ook telkens met hun afgesproken. Veel hebben we in Cairns eigenlijk niet gedaan. Voornamelijk uitslapen, aan de laguna zwemmen en zonnen en gaan eten en drinken :) De laatste avond hebben we nog een gezellige bbq gedaan in het park aan de laguna en oh ja, weer kangarooburgers gegeten, lekker! :)

Zondagochtend (9/11) ging het dan met de bus richting Port Douglas, goed voor een rit van 1u langs een (werelderfgoed!) highway langs de kust en het zicht was echt prachtig: tropisch regenwoud tot aan het strand en mooie stranden en baaien!! Eenmaal aangekomen in Port Douglas werden we voor de deur van ons hostel voor de komende week afgezet (The Parrotfish Lodge) waar we de laatste week hebben doorgebracht.
De laatste week was (zeker in vergelijking met de eerste 7 weken) echt wel heeeeeeeel rustig en met momenten sloeg de verveling wat toe... of lag het aan de tropische warmte en de lucht die hier in aanloop naar het regenseizoen alsmaar vochtiger wordt? :) Maar dat wil niet zeggen dat we niets gedaan hebben!
Dinsdag ben ik iets gaan doen waar ik al jaren van droomde: duiken en snorkelen in het Great Barrier Reef, jeeeeeeeeeej! In de voormiddag, na een tochtje van een uur (met Calypso, een lokaal familiebedrijfje), kwamen we aan aan het Opal Reef op de 1e van 3 lokaties waar we konden duiken of snorkelen. Onderweg kregen we (de mensen die een introductieduik gingen maken) een briefing en moesten we een aantal basistechnieken leren op het drogen (bril leegmaken, mondstuk terugvinden,...). Eens in het water moesten we deze technieken op 1m diepte ieder apart nog eens oefenen met onze instructeur en daarna waren we vertrokken! Na enkele minuten ging alles zeer vlot en was het genieten van het koraal en veeeeeeeeeele soorten vissen. Al na 2min had ik Nemo gevonden! :) Uiteindelijk ben ik tot 11m diepte geweest. Wel jammer dat ik mijn onderwatercamera niet mocht meenemen, maar natuurlijk begrijpelijk bij een 1e duik... Ik had mij ingeschreven voor 1 duik, maar dit was zo leuk dat ik mij ter plekke meteen heb ingeschreven voor een 2e duik :) Op de 2e locatie (onderweg amandelcake gegeten, om nom nom) ben ik gaan snorkelen en hier heb ik wel leuke foto's van :) Het eerste kwartier hadden we een gids mee die ons wat uitleg gaf over wat we onderweg tegenkwamen, interessant! Op deze locatie hebben we ook een lekkere lunch gegeten en ondertussen kregen we ook nog een hoop uitleg over het koraal en alles wat erin/erond leeft. Op de 3e locatie ben ik dus nog eens gaan duiken en omdat de 1e keer meteen goed ging mocht ik wel mijn camera meenemen, yes!!! Ook deze keer maar tot 11m geweest, maar de camera gaat tot 18m dus geen probleem ;) Moe, maar met een zeer voldaan gevoel en een grote glimlach op mijn gezicht (lag misschien deels ook aan de chocoladecake op de terugweg) kwamen we in de late namiddag terug aan in Port Douglas :)

Donderdag stond een bezoek aan de Wildlife Habitat op het programma. Hier heeft Evy 2 jaar geleden een maand als vrijwilliger gewerkt en ze keek er natuurlijk naar uit om een aantal mensen van toen terug te zien. Wat dus ook gebeurd is :) Een rustige en zeer aangename dag tussen de beestjes. Een paar van de hoogtepunten: het voederen van de estuarines (zoutwater krokodillen, 1x per week dus we hadden geluk), ik heb een kleine estuarine mogen vasthouden (met toegeplakte bek, oef) en we hebben dikke pret gehad met de grote hoop kangaroos en wallabies! :) Die kleintjes zijn echt te grappig :)

Vrijdagochten ben ik een uurtje met de fiets gaan rijden op 4 mile beach, deed deugd om de beentjes een te gebruiken! :) Zaterdag was heeeeeel rustig en gisteren zijn we gaan kuieren op de zondagse marktjes in het park, gezellig :)

En nu moet ik afronden want het is tijd om onze huurwagen voor de komende 4 dagen op te pikken! We trekken naar Cape Tribulation waar we gaan snorkelen en paardrijden en onderweg nog vanalles gaan doen. Het worden de laatste 4 gevulde dagen (zoals we gewoon waren) dus we kijken er naar uit!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4327

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 28 November 2014

Australia

Landen bezocht: