planning voor de komende weken - Reisverslag uit Perth, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu planning voor de komende weken - Reisverslag uit Perth, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu

planning voor de komende weken

Blijf op de hoogte en volg Sven

23 September 2014 | Australië, Perth

Ons reisplan was tot nu toe nog altijd redelijk 'vaag' (landen in Perth, opstijgen in Cairns en tussenin Adelaide, Melbourne, Alice Springs en Darwin meenemen met vanalles tussenin), maar gisteren zijn we toevallig in een travelshop terecht gekomen en zijn onze plannen met een hoop tips een pak concreter geworden. En meteen ook uitgebreider want volgens die gast kunnen we op 10 weken echt wel meer doen dan wat we in gedachten hadden! En ja, nog altijd 'chill' zonder te moeten koersen van 't een naar 't ander :) We gaan dus zowel nog een groot stuk van de Westkust kunnen doen en de Oostkust!!
De grote afstanden gaan we met een speciale trein doen (1,5km lang ding!) en dankzij die gast zijn we erachter gekomen dat we met ne railpass gans het land door geraken voor dezelfde prijs dat wij eerst gezien hadden dat we van Perth naar Adelaide geraken, dus meteen een hoop geld bespaard! De rest van het plan volgt later nog wel ;)

Aangezien we toch al in Perth zijn, zou het zonde zijn om niet de Westkust te doen. Morgenvroeg pikken we onze camper op voor de komende 7 dagen en maken we een roadtrip noordwaarts tot aan Coral Bay. Daar zou ge (in tegenstelling tot het great barrier reef) al meteen vanop het strand tussen het koraal kunnen gaan zwemmen ipv 40km uit de kust te moeten gaan, ben benieuwd!! En tussen de wilde dolfijnen zwemmen en mooie rotsen en watervallen gaan zien. Anyway, we gaan allebei zooooooooo blij zijn dat we hier morgen uit dat lawaaierige hostel weg zijn na 2 nachten bijna geen oog toe gedaan te hebben... De komende 7 dagen zoeken we de rust op en komen we alleen maar kleine dorpjes tegen, dus eindelijk waar ik voor gekomen was: rust opzoeken en genieten van Australië!! :)

Maar eerst vandaag: we vertrekken sebiet naar Kings Park in Perth. Blijkbaar zou dat in het lijstje staan van de mooiste (stads)parken te wereld, naast Central Park enz. dus we zijn eens benieuwd. Ons lunchpakket is klaar dus time to go!! :)

• 23 September 2014 - 12:11

Daisy:

No stress, enjoy en benieuwd naar de fijne verhalen!

• 23 September 2014 - 12:42

Katrien:

veel plezier zelle daar :D en we verwachten veel foto's hé ;-)