2 dagen Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu 2 dagen Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu

2 dagen Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Sven

05 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

De laatste 2 dagen in Adelaide zijn zeer rustig geweest. In tegenstelling tot het hostel in Perth was het hier (Backpackers Inn) zeeeeeeeer rustig, muisstil 's nachts en goed georganiseerd. En relatief snel gratis wifi :)

Gisteren zijn we met de tram naar Glenelg geweest, een badplaats hier 10km verder en hebben we de ganse namiddag daar wat rondgehangen: eens tot op de pier geweest, Jetty Road afgewandeld en wat winkeltjes binnengelopen en op een rustig terras iets gaan drinken en lang gebabbeld met de barkeeper, een oudere (superenthousiaste) man. Op de tram hebben we trouwens ook de hele tijd aan het babbelen geweest met een supervrolijke trambegeleider, echt de max hoe vriendelijk en enthousiast de (echte) Aussies zijn! Oh ja, De Lijn (en soortgenoten), leer er iets van!!! Wat een verschil met al die zure gezichten en azijnzeikers bij ons :) Nu ik toch van openbaar vervoer bezig ben: onze vorige trein (Indian Pacific) is STIPT op tijd vertrokken en ofwel op tijd of te vroeg op de tussenstops aangekomen, wat een verschil met de NMBS.

We hadden gisteren wel eventjes geluk want we moesten nog naar Woolworths (grootwarenhuis) en die sloot om 17u en we waren daar om 16u59. We mochten (met de glimlach) toch nog snel onze boodschappen doen, jeej :)

Oh ja, blijkbaar is het hier vannacht zomeruur geworden dus het tijdsverschil is nu al opgelopen tot 8,5u. Al een geluk dat ze ons dat gisteren gezegd hebben of we hadden onze trein nog gemist vandaag. Van treinen gesproken, tijd om af te sluiten want we moeten vertrekken!!!