Indian Pacific Perth to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu Indian Pacific Perth to Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sven De Troy - WaarBenJij.nu

Indian Pacific Perth to Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Sven

03 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

Hier zijn we weer! Na bijna 48u op de trein en iets van een 3000km verder zijn we aangekomen in Adelaide (7u dus weer vroeg op) en ingecheckt in Hostel 109 (Backpackers Inn) waar we 2 nachten blijven slapen in afwachting van onze trein (The Gahn) naar Alice Springs. We hebben wel al een serieuze wandeling achter de rug met al onze bagage want onze trein stopte dus niet in het centrum van de stad :p

De treinrit viel goed mee, eindelijk ook beenruimte! :) De Indian Pacific is een 663m lange dieseltrein die van Perth naar Sidney rijdt. In het begin van de rit zijn we door een prachtige vallei gereden en hebben we eigenlijk gewoon constant naar buiten zitten staren, we hadden ook niet meteen iets beters te doen dus chill genieten! :) Tijdens de late stop (1e van 3 stops) in Kalgoorlie leek het daar echt een spookstad, maar gelukkig toch nog een Mc Do gevonden die laat open bleef en een McFlurry kunnen eten, had zin in iets zoets, lol... Een deel van de passagiers is toen nog 2u op een excursie geweest.
De dag erop reden we door de Nullarbour (vlak plateau met langste stuk rechte spoorlijn) en daar is dus mijlenver niets niets niets, helemaal niets... Buiten hoopjes struiken, droog gras en rood zand. En wat vee en een kameel, lol... De 2e stop was om een paar mensen te bevoorraden die echt in the middle of nowhere wonen. Hier was ook een vliegveldje dat gebruikt kan worden door vliegtuigen in nood of de flying doctors. De volgende echte stop was in een mini dorpje (Cook) waar de trein moest stoppen voor fuel en water bij te tanken. Ook hier zorgt onze trein 1x per week (2x in hoogseizoen) voor bevoorrading voor de 4 mensen die hier wonen (voor de privatisering van deze lijn waren het er 200!). De dichtstbijzijnde arts was trouwens 12u rijden, heb daar eens iets voor! In Cook hebben we dan meteen ook de klok 1u30 vooruit gezet. Zo ging de tijd wel rapper, haha :) Juist jammer dat er geen internet op die trein was, had van pas gekomen om rustig foto's te uploaden...
Bij aankomst in Adelaide was het maar 8°C maar het opgewarmd tot een aangename 26°C, dus chill op de slippers!

Tijdens het wachten tot onze kamer vrij is kon ik eindelijk eens wat foto's uploaden. Daarna dan douchke, tandjes gepoetst en naar de Central Markt (grote overdekte markt) geweest waar ze zalig veel lekkere groenten en fruit en vlees en kaas en... hebben. En dat op een nuchtere maag, help! We hebben meteen onze dosis vitamientjes voor de rest van de dag gekocht! Daarna hebben we nog wat door de winkelstraat gekuierd en onze verse groenten klaargemaakt. Voor de Apple fans: ze hebben hier een grote Apple store met een berg iphones 6 (goedkoper dan in België) en alle i-prul die ge maar kunt wensen :p Nu dodo in een hopelijk rustiger hostel! Het gaat deugd doen om op een matras te slapen ipv in een treinzetel!